Thursday, October 28, 2010

kenape mesti kereta aku yg jadi mangse??



ape kes lagi niyh lola oii??

niyh nk citer arhh niyh.. pasal kereta kuh! kereta kuh terchentaa yg dah byk berbakti kpd nusa bangse dan negare.. smlm, kat area2 taman perumahan aku niyh ade satu angkatan pemotong rumput datang utk jalankan duty dorang.. tuh x pe larh.. aku x kisah pon.. janji diorang tak kacau aku tuh da kire baik dah.. tengah syiok syiok aku facebook-ing, tetbe pntu rumah diketuk oleh someone...

TUK!! TUK!! TUK!!

aku dgn beraninye pon bukak arh pntu.. e'ehh?? ade sorang pakcik tua yakni one of the angkatan pemotong rumput tuh ade kat depan umah aq niyh.. takjub nye aku melihat! then, aku tnye arh pakcik tuh dia nak ape.. dia pon cakap....

"adik, ayah ade kat umah x?"
"ayah x de larh pakcik, dia baru je lepas keluar.. kenape erk?"
"adik pndai drive x? blh tolong alihkan kereta tuh msuk dalam garaj rumah x?? sbb pakcik pnye koncokonco nak buat keje niyh"
saya pandai drive!! saya pndai!! tapi kalau saye drive, kereta yg saya drive tuh x jejak kt tanah.. dia terapung2 di awangan.. *cakap kt dalam hati je*
(aku X RETI drive larh!)
"ermm.. saya x pndai larh pakcik.. tapi, jap erk?? saya call ayah sruh dia balik alihkan kereta ok??"
"hmm.. okay"

call pnye call... x dapat daa.. ayah niyh msti tgh kat atas motor.. DEGIL sungguh ayah niyh.. kan mak dah kate, lps operation jgn bawak motor dulu.. GEGARAN tuh bhye utk daging2 yg baru nak bercantum balik tuh * ini leteran mak aku okay, harap maklum!*  then, aku pon call larh omma aku.. 

"hello maa, niyh haa.. ade sorang pakcik niyh datang kt umah td.. dia suruh alihkan kereta coz dia nk potong rumput.. ayah park kereta kat luar.."
"aiikk?? ayah g mane?? suruh larh ayah yg alihkan.. tuh pon nak report kat mak
* kantoi sudaa Tuan Haji Mohd Arbawi*
"ayah x de larh.. dia kluar naik motor"
"NAIK MOTOR???!!! knape alin bagi dia naik motor?? kan dia baru je lepas operation tuh.. ^%%$$#@#$% blablablabla..."
* paham paham sndri larh bila ibu berleter*
"x pe, nnti mak call mak ndak jap sruh dia tolong alihkan.."
"oraitt!"


a few minutes later, mak ndak dtg.. umah mak ndak aku niyh pon selang 1 rumah je ngn jiran kami.. tetbe mak ndak pggil aku dari luar.. aku pon kluar arhh.. sekali tgk... 

MAK AIIHHH! RETAK SERIBU BHAII!!!
(cermin blkng kereta aku)

pastu, mak ndak aku suruh pakcik td yg dtg umah aku tuh tggu smpai ayah aku balik.. half an hour later ayah pon smpai rumah.. giler lmbt ayah smpai.. mane x nye, smpai ke ampang dia merayau.. x sedar diri tuh x sihat2 lagi! (niyh i nak marah niyh).. kesian pakcik yg tggu ayah tuh.. sungguh tabah.. ntah larh dia dah tua.. sedih pulak aku tgk dia tggu lame lame cam tuh.. then, pakcik tuh pon kate kat ayh, boss dya kate leyh claim balik.. but before claim, make sure buat report police dulu.. mmg normally tuh procedure utk claim something pon.. then, pakcik tuh pon pulang larh ke markas dia and ayah pulak g wat police report..





haa.. lihat larh! dasyat x??
lepas niyh kami adek beradek x payah msuk dlm kereta ikut pintu da.. 
jump in dari blkng niyh je.. hehe..



ishh.. ishh... ishhh...
sadis sungguh!


haihhh~
jawab nya.. sebulan larh kami x leyh kluar berjalanjalan..
kena tggu cermin niyh siap dulu baru blh berenjoyenjoyan..
;0
 
x pe.. dengar citer mak aku nk beli kereta baru leps niyh.. hehe..LIMOUSINE!!! x sabar menanti kehadiran kau!




yee....! itu diaaaa!!!


bakal jadi milik keluarga kuh!
*dalam mimpi je*




No comments:

Post a Comment