Thursday, March 24, 2011

ohoii.. prelawrians semua!



haa.. mari-mari..
datang dekat sikit..
sale! sale!
*well actually, ini bukanlah motif utama saya!*

okeh! nih ade wasiat watikah sikit untuk prelawrians PI005 UiTM Kedah yang seangkatan dengan aku yakni students part 2 oct 2010 - mar 2011.. next sem kita akan jadi senior as a whole!
aku nak tolong bacakan untuk korang nih..
dari mak leha, dengar citer..
*okeh! u got me! itu tipu..*
get ready semua..
duduk molek-molek.. jangan terkangkang-kiak.. pay attention please!

aku as one of the prelawrians UiTM Kedah dengan ini ingin menginform kat korang pasal junior wanna be kita untuk next sem adalah dalam kalangan kanak-kanak yang cerdik-cerdik, bijak-bijak dan pandai-pandai belaka..
so, janganlah kita semua yang senior-senior nih nak hidung tinggi dan bongkak sangat next sem because sesungguhnya dorang semua lagi pandai berkali-kali ganda dari kita yang senior-senior nih..
as mentioned dekat buletin utama masa first result spm keluar 2 hari lepas, " keputusan spm untuk tahun ini is the best dalam tempoh 4 tahun yang lepas"
means here, result kita pon turut sama dibandingkan dengan result spm untuk this year..

perghh! see.. lihatlah buddies.. manusia makin lama makin pandai kan? bila makin pandai, kita semua akan lupa diri dan lupa pada Dia yang mencipta kita..
is this actually one of the sign to "kiamat"?
honestly, aku sebenarnya sangat takutt untuk menjadi seorang yang sangat pandai sebab dengan condition aku yang kurang cerdik sekarang nih pon, aku selalu lupakan Dia..
masyaAllah!

besides that, dalam zaman sekarang yang dipenuhi dengan kanak-kanak yang bijak pandai nih, for those yang tak ade spirit untuk compete to become the best tuh, jangan mimpi lah nak setanding dengan mereka-mereka yang cerdik-cerdik nih..
pergi cermin muka korang semua kat cermin bilik air dulu..
*macam hina sangat je pergi cermin muka kat bilik air.. macam lah kat dalam bilik tak ade cermin*

so, in a nutshell.. keep try and attempt to become the best of the best..
don't easily give up..
and the most important thing is, don't forget to make your doa.. as we always remember Him, He will never forget us..


=)




2 comments:

  1. amal, sejak bila pandai bagi inspirasi kat orang ni? kan aku dah t'inspirasi dah ni. btw i loikeee nyah! hahaha

    ReplyDelete
  2. thanks! well.. aku during cuti nih jadi ustazah part time..
    bkn sahaje m'inspirasikan org malah turut m'beri ceramah free kpd org kmpg.. :))

    ReplyDelete