Monday, April 4, 2011

MUET speaking test.



hahahahahahahahhahahahaha..
hahahahahhahahahahahahah..
hahahahahhahahahahahaha..

seronok meyh!
seronok sangat sebab dah lepas!
yeayy!
so lepas nih, tak payah lagi aku nak cakap english sorang-sorang kat depan cermin bilik air tuh..
and tak payah dah aku nak speaking London dengan flinky, hamster aku lagi.. haha!
flinky pon nganga je layan tuan dia nih..
dalam hati dia cakap, "kesian tuan aku nih, kurang kasih sayang.. layan je lah" 

okeh, talking about my speaking test!
aku adalah group first untuk second session and merupakan candidate A yang disegani..
it means here, akulah yang startkan segala-galanya untuk second session pada hari ini yakni pada jam 11.30am tadi..
so, kiranya nama aku nanti akan tercatat kat dalam sejarah Malaysia lah nanti..
*konon-kononnya lah*

then, speaking about my group members pulak..
    one boy and the rest girls.. and that boy is chinese.. lebih sopan jika dipanggil man, bukannya boy ok.. abang chinese (candidate C) nih sangat lah power speaking London.. sampai nak cakap melayu pon tak reti.. okeh, itu sangat bagus!  ia secara tak lansung menambahkan lagi problem aku untuk nak bagi dia paham about apa yang kitorang try nak discuss pasal task B tuh.. dia cakap pon non-stop plus sangat fluent without any wrong..  therefore, perlu diazankan kalau nak bagi dia berhenti.. haha!

    haa.. yang 2 orang lagi tuh dalam kategori kakak-kakak.. kakak first which is candidate B nih seorang yang shy shy cat sikit.. nampak macam dah berfamily.. but i don't know lah kann.. she's not bad in english actually instead her english is better than me! tapi because of kemalu-maluan dia tuh yang bagi nampak macam dia nih seorang yang pasif.. it's okay kak! you've try your best kan..

    kakak yang kedua is candidate D.. beliau memang sangat menakutkan.. haram tak bercakap lansung pon kat dalam discussion tuh.. muka dia pon cool je, innocent.. melihatkan dia senyap je macam tuh, aku pon tanya lah something kat dia kann.. abg chinese tuh pon tanya jugak opinion dia semua.. 2 baris aku tanya, tapi tak sampai setengah baris pon dia jawab.. ini yang membuatkan aku lagi takut.. bila dia usha aku, baiikkk punya kann.. ape? dia ingat aku saja je ke nak kenakan dia?? orang nak tolong je lah kak oii.. adoyai! kalau tolong salah, tak tolong pon salah.. serba salah lah!

    next, kita cerita pasal candidate A yang disegani tuh pulak.. menurut kata bystanders yang ada di tempat kejadian, candidate A nih cun.. *hah! tak ada kena mengena dengan bystanders kott!* actually, sayalah candidate A.. *senyum-senyum kambing*  =)  
    task B dimulakan dengan aku and disudahi dengan abang chinese tuh.. *dah macam lirik lagu raihan pulak kann* aku speaking tadi pon tak de lah hebat mane pon.. sama je macam aku biasa practise dengan group members aku kat uitm nun.. yang bezanya is tahap kecuakkan je.. bila bersama dengan strangers, memanglah kita rase cuak sikit kan sebab tak kenal dorang semua lagi.. then, idea pon tak banyak tadi.. almaklum lah, topic yang aku dapat nih pon tak terlintas di fikiran..

"advantages of fast foods outlets"
haa.. susah kan?
aku punya lah haru search pasal global warming lah, teenagers problems lah..
tup-tup keluar pasal foods? sabor je lah~
ape pun, still alhamdulillah because diberi kemudahan untuk jawab tadi..
even though stuck-stuck lah jugak macam sinki yang tersumbat kann.. hehe..
now, tunggu untuk writing, reading and listening paper pulak..
oleh kerana this is my first time buat MUET nih, so agak batak sikit lah kan..
kawan-kawan yang terpaksa dengar aku berstory pasal MUET nih, mintak maaf lah ye?
aku still nak share story nih sebab first experience lah katakan, maklum je lah ye..

till then, adios pah bedah!

=D




No comments:

Post a Comment