Monday, May 2, 2011

mpop??! what the fish!



hai peeps!
lately, kecoh semua asyik bercakap pasal group 24:7 dari Malaysia yang menggelarkan diri mereka 
The 1st ever Kpop Group in Malaysia
okeh.. Bagi 24:7, K ialah Keindahan.. means here, K stand for keindahan Pop..

ok! now, jom kita start mengutuk, mengeji dan mencaci..
 first come first, meh aku bagi cuci mata korang sikit dengan wajah-wajah mereka yang sangat memukau, menawan dan mempersonakan..



indahnya ciptaan Allah kan?
no! aku cakap nih ikhlas.. i really mean it!
bukankah semua ciptaan Allah itu indah..
tapi, yang problem sekarang nih is mereka sendiri mengubah diri mereka menjadi tak indah..
haih~  -.-"
nih kalau bagi cicak-cicak tatap nih, kaum-kaum mereka pon tak rela agaknya nak menengok..

aku bukan marah ke ape..
just rasa macam kurang puas hati je..
what for nak kena ikut kpop dari korean semua tuh?
just be yourselves je cukup lah..
tak perlu rasanya untuk meniru-niru other country punya group..
we just should proud to be Malaysian kann..


come to another group nih pulak..
Gula-Gula
apekah?? korang nak tiru lagu lollipop by Big Bang tuh ke?
ohh.. sungguh unwise! 
okeh, group Gula-Gula nih ada lah jugak nampak sikit macam ala-ala kpop..
means here, korang berjaya lah MENIRU kpop..
tapi pikir lah sikit, group-group kpop tuh semua Islam ke?
korang pulak, Islam ke?
nama semua bajet nak hebat je..
chacha.. achie.. meimei.. rara.. erwina.. joy..
aku tak tahu lah pulak kalau nih memang nama betul korang kat dalam IC or tak kann..
itu pon kalau korang betul ade IC..
bukan ape, muka and gaya dressing tuh ade lah jugak sikit-sikit macam PATI yang melambak bertenggek kat KL tuh..
*amboiii! jahatnya jari menaip!*

nevertheless, group 24:7 sudah pon memohon maaf kepada peminat diorang sebab pinjam tanpa izin nama KPOP tuh..

haa.. kalau tak nampak, sila click on this picture..

 aku actually bukan lah nak kata perangai and semua tentang diri aku nih elok, perfect or menepati kriteria sebagai seorang muslim yang sejati..
but at least, aku ade lah jugak sedikit asas yang aku pegang and genggam..
so, renung-renungkan dan selamat beramal..
till then, adios!
+_+

yang kurang perasaan di kala ini,
amalina arbawi  <3      

No comments:

Post a Comment