Saturday, June 25, 2011

The Carnivall, mark as done!


hai u olls..!
just nak story kat sini about my experience masa aku and my friends pergi The Carnivall, Sungai Petani last thursday..!

The Carnivall tuh binatang hape?
aisseehhhh..! kesian aih kat orang-orang bandar nih semua..
The Carnival tuh water theme park lah..
sama lah jugak macam Sunway Lagoon, Desa Water Park, Wet World and all that..
but tempat dia pon tak de lah seGEMPAK Sunway Lagoon or Desa Water Park tuh semua..
but still worthy lah jugak sebab masuk kena bayar RM10 je kann..

sumpah sangat seronok and penat..
aku nak menapak dari depan pintu UiTM tuh nak ke kolej pon jalan kengkang-kengkang..
kalau tengok dari belakang, dah nampak macam mangsa liwat agaknya..
haha!
but the end of the day, aku rasa PUAS!
PUAS dapat have fun dengan member-member aku semua..
mereka sangat AWESOME!
yeeaahhh..!

orite, The Carnivall nih ade satu tarikan yang boleh dikatakan best lah jugak..
GELONGSOR MAUT!
peerrgghh! sumpah seriau woohh!
gelongsor dia gila tinggi menjunam ke bawah..
bila turun je ke bawah, rasa macam punggung kita dah tak cecah kat gelongsor tuh dah..
in short, lebih kurang terapung-apung di awangan lah, konon-kononnya..
*dalam bahasa kanak-kanaknya*

and yang lain-lain yang ada kat dalam The Carnival tuh is sungai yang pusing-pusing banyak kali sampai korang pening tuh..
and another one tempat gelongsor air jugak..
but only allowed for those yang TAK pakai tudung and TAK pakai track bottom..
to make it clear, gelongsor tuh khas untuk free hair people and yang pakai short..
so, aku yang stok ala-ala HALIM nih memang tak dibenarkan naik lah binatang pusing-pusing tuh..
at first, stereotype aku is "isshhh! discrimination betul lah!!"
then, bila pikir-pikir balik, ade banyak sebab why they are not allowing us untuk naik itu gelongsor..
yang penting, ianya hanyalah untuk kepentingan dan keselamatan bersama..
haih.. sampai mengigau-ngigau aku malam-malam sebab gian sangat nak naik benda alah tuh..
huwaarrgghh!
:-(














gambar ketika tidak sedar diri bermandi-manda tiada..
harap maklum!

postscript: betty IM aku dekat facebook..
betty: pergi The Carnivall tak ajak pon..  :(
aku: ehh?? dekat ke dengan tempat kau??
betty: ala.. dalam satu jam je sampai lah..
aku: ouh.. dekat jugak ek? tak apelah, next time kita pergi sama-sama jom? RM10 je pon masuk..
betty: tapi aku nak pergi dengan sape?
aku: haihh~ ajaklah abang fitri kau tuh..

till then, ADIOS!
>__<

yang menikmati  keseronokan semester akhir,
amalina arbawi <3  

No comments:

Post a Comment